Microsoft heeft vandaag heel wat nieuws bekend gemaakt rond Dynamics 365 Commerce & Connected Store Vision. Met deze tools willen ze de retail wereld voorzien van moderne technologie.

Digitalisatie in de retail wordt meer dan ooit essentieel om als winkelhouder relevant te blijven. De klant van morgen doet zijn inkomen meer en meer online. Als men dan toch naar een fysieke winkel gaat, dan wil men ook de best mogelijke experience ervaren.

Dynamics 365 Commerce stelt je in staat om een krachtig omni-channel e-commerce platform op poten te zetten. Groot voordeel is dat dit product ook deel uitmaakt van de Dynamics 365 familie (denk aan Retail, Sales, Marketing, Finance & Operations, ..) dus je zal ook heel eenvoudig kunnen integreren met andere producten. Zo blijf je eenvoudig in contact met je klant doorheen de volledige customer journey.

Met Dynamics 365 Connected Store Vision zal je in staat zijn om meer data te verzamelen dan voordien en de inzichten hiervan kan je inzetten voor het verbeteren van operationele activiteiten, supply chain en dienstverlening naar je klanten. Hoe gaat dan dan juist in zijn werk?

Hiervoor wordt er gebruik gemaakt van IoT (Internet of Things). Denk aan sensoren die je in je winkel kan plaatsen, camera beelden enzovoort. Van al deze datastromen wordt een analyse gemaakt en je krijgt nadien acties die je helpen je winkel te verbeteren. Enkele inzichten die je hier van zou kunnen krijgen: welke rekken zijn bijna leeg, welke plek wordt weinig bezocht, welke plek krijgt het meeste aandacht, …

Interesse in Dynamics 365?