Veel bedrijven, weliswaar online aanwezig, geloven nog altijd niet genoeg in de kracht van online marketing. Ze zien het investeren van tijd of geld hierin eerder als een last dan een lust. Online aanwezig zijn is echter niet alleen de norm geworden, het is cruciaal om online gevonden te worden en zo klanten te overtuigen van uw producten of diensten.

1. De wereld is online

Bijna de hele bevolking van deze aardbol, op misschien enkele lokale stammen na, heeft tegenwoordig constant een smartphone op zak. En die gebruiken we dag in dag uit om verbonden te zijn met het internet. Potentiële klanten gaan ook steeds vaker hun keuze van producten en diensten laten afhangen van sociale media en de resultaten van zoekmachines.

2. Iedereen kan online adverteren

Multinational of eenmanszaak. Online marketing is beschikbaar voor iedereen. Waar vroeger ruimte huren op een billboard enkel voorbestemd was voor de Coca Cola’s, kan iedereen online aan de slag gaan met zijn eigen budget. En niet enkel voor de adverteerder, maar ook voor het doelpubliek zijn de online platforms zoals sociale media zeer toegankelijk. Dit maakt gericht adverteren mogelijk. Zo geeft u de juiste content aan het juiste doelpubliek.

3. Meetbaar

Niemand geeft graag geld uit aan iets waarvan ze niet weten wat het oplevert. Dankzij allerhande tools en meetinstrumenten zijn de resultaten van gerichte online marketingcampagnes eenvoudig te raadplegen. Voor iedere euro die uitgegeven wordt, is het perfect mogelijk te zien hoeveel deze oplevert. De ROI (Return On Investment) kan makkelijk berekend worden.  

4. Persoonlijke benadering

Klassieke marketing maakt gebruik van adverteren in lokale magazines, in kranten, op televisie etc. Het nadeel van deze aanpak, op de hoge kosten na, is het gegeven van eenrichtingsverkeer. Door te adverteren via sociale media geeft u klanten de kans te reageren, feedback te geven en vragen te stellen, hetgeen de betrokkenheid ten goede komt. Via sociale media kan u mensen die uw website bezoeken nogmaals bereiken op sociale media. Of dacht u dat het toeval was dat als zoekt naar schoenen uw facebook feed 5 minuten later volstaat met sneakers?

5. Concurrenten doen het ook

Hebt u al eens gekeken naar de website of Facebookpagina van concurrenten? Scoren zij beter in de zoekresultaten van Google? Geven ze meer budget uit aan marketing? Let goed op dat uw bedrijf niet hopeloos achterophinkt. Niet investeren in online marketing, komt neer op potentiële klanten weggeven aan concurrenten. En hoe langer u wacht, hoe meer u de boot mist en steeds meer achter de feiten zal aanlopen.

Geen kaas gegeten van online marketing?

We begrijpen het wel. U heeft het al druk genoeg. Misschien heeft u zelfs niet enig idee hoe dit aan te pakken. Dankzij onze expertise in de wereld van KMO’s en VZW’s kunnen we u helpen bij online marketing. Van professionele content aanleveren voor uw kanalen tot doordachte marketingcampagnes en het opstellen van een contentplan. Klik hier voor meer informatie.

Of neem meteen contact op met ons voor al uw vragen.